Min förlossningsberättelse

Tänkte skriva ner min förlossningsberättelse, försöka i alla fall av det jag kommer i håg =)
 
Den 19 juni vid 22:30 började jag få jätte ont i ryggen, visste inte riktigt om det var på G eller om det var för att jag hade varit och promenerat på kvällen.. men ganska snabb insåg vi att det är på G för det kom allt tätare i snabb takt. Vid 23:00 ringde vi in till förlossningen och dem sa självklart att ta en panodil och försök vila, det brukar ta tid för förstföderskor! så vi gjorde det, men värkarna kom allt tätare å tätare så jag provade ställa mej i duschen men jag kunde knappt stå upp så vi ringde igen när värkarna kom med ca 2-5 min mellanrum. Dem sa att kom in!
 
När vi kom in efter midnatt hade jag öppnat mej ca 4 cm =)
 
 
vi blev inlagda och jag fick prova på att bada, vilket inte alls funkade!! då all värk kom i ryggen kändes det som att jag skulle gå av och försöka hitta en ställning i badkaret som var skön var helt hopplös, så upp igen..
På rummet testade jag lustgasen,då var kl 02:10, den hjälpte kanske första värken men sen tyckte jag inte att den hjälpte mej.. var lättare att bara andas genom värken på egen hand =)
 
02:50 fick jag min epidural! å efter nån minut känner jag ingenting å det är så skönt att få vila en stund.. ser på monitorn att värkarna kommer men jag känner inget!!
 
en glad Lisa!!
 
Pga av epiduralen avtog värkarna och jag öppnade mej ingenting på flera timmar, så vid 05:15 fick jag värkstimulernade dropp och då kom värkarna i gång igen med råge!!! dem höll i sig i flera minuter!! kommer i håg att jag låg å stirra på monitorn och bara väntade på att kurvan skulle gå ner, å när den såg ut att börja avta så stegrade den igen!! de var hemskt =)
Kl 7 fick jag serila kvaddlar för det skulle lindra lite i ryggen, men ack så fel!! det gjorde sjukt ont att ta dem å dem hjälpte ingenting!!!, provade på att stå på knä hängandes över sängkanten, vilket var jätte skönt..
 
När kl är ca 8:30 börjar jag krysta å kl 8:40 kom hon.. det tog mej 3 krystvärkar för att få ut henne!!
 
En trött men överlycklig mamma!!!
En välskapt tjej på 3545g å 49 cm lång var född <3
 
sen kom det fterlängtade fikat, var helt utsvlten!!
 
mamma å barn äter =)
 
Man glömmer bort väldigt mkt å väldigt fort, smrtan kommer man inte i håg.. vet att det gjorde ont, men kan inte beskriva hur ont =) å tur är väl det, för annars skulle man nog nte skaffa fler barn =)
 

Kommentarer
Postat av: jossan

så mysigt! man blir som sugen på att göra om det snart! det bästa man varit med om!

2012-10-18 @ 09:50:11
URL: http://jossanojim.blogg.se
Postat av: Din kära kille :-)

Ja det var en fantastisk dag när vårt hjärta kom till världen du var en sån kämpe och jag var så stolt över dig du betyder allt för mig gumman min

2012-10-19 @ 10:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu