Inte bara en dans på rosor...

Att vara gravid är inte bara en dans på rosor.. När plusset på stickan kommer är man så totalt överlycklig att du inte kan sätta ord på det!! Veckorna går å allt som känns än, är brösten som verkar växa i rasande takt.. sen kommer illamåendet! jag hade "turen" att BARA må illa, utan att kräkas en enda gång.. men att må illa konstant i typ 6-7 veckor från morgon till kväll å inget hjälper så tar det på krafter å humör.. Å inte att tala om denna trötthet som drabbar de flesta å som drabbade mej med ett slag i ansiktet =) den verkar än hålla mej i ett stadigt grepp. Jag hoppas vårsolen ska ge mej lite krafter..
sen ska vi ju inte tala om alla dessa hormoner som spökar, det ena byts av av de andra å man blir helt kokko!! trodde aldrig att jag skulle påverkas så mycket, men sånt kan man ju aldrig veta å kan ju bara hoppas att allt vänder å blir som vanligt igen sen när vår skatt kommer =)
men det som tar mest på mej, som jag tycker har varit mest jobbigt å som är riktigt jobbigt det är viktuppgången.. det är en sån stor omställning från att ha varit jätte smal hela sitt liv till att lägga på sig ett X antal kilo som bara vill sätta sig över rumpan å låren =/
alla i min närhet tycker jag ser välmående ut nu, så man undrar ju hur jag har sett ut då?! har jag haft sån skev bild av mej själv å trott att jag har sett "normal" ut å tycker nu att jag är "fet".. man är ju som man är, men man får trösta sig med att det kommer något gott ur det =) å det kommer vara värt vartenda kilo jag lägger på mig..

Nu är vi i alla fall i v 25 å magen växer stadigt den med.. börjar bli svårt med jackor, speciellt på jobbet när vi är ute mkt.. som tur är hittade mamma en gammal dunjacka som var stor å bylsig som jag kan ha på jobbet så jag inte fryser om magen =) men måste säga att jag längtar till våren när man inte behöver så mkt kläder!!

Nästa vecka är det dags för besök hos barnmorskan igen, å nu ska vi börja mäta magen.. denna gång ska Benny med så han också får lyssna på hjärtat å ställa sina frågor han har.. =)

Annars så har vi en livlig krabat, den sparkar mest hela tiden å det gillar vi =) än sover jag så tungt så jag vaknar inte på natten av att den sparkar.. men natten då jag låg i magsjuka sparka den konstant i flera timmar å då vet jag att jag tänkte: tack å lov att jag inte är så lätt väckt om den håller på så här hela nätterna ;) min skatt!! som vi längtar efter dej!!

Nu börjar kl dra i hop sig å jag ska gå ner å arbeta lite grann =) drar till sthlm i kväll så en update kommer efter helgen!!
ha en trevlig helg alla!!

Kommentarer
Postat av: Benny ditt hjärta

Tycker du är en stor människa då menar jag inte tjock älskar dig massor och längtar till vår skatt kommer 17 juni känns som att jag är ett litet barn som väntar på jul och födelsedag samtidigt :-) överlycklig att jag har dig vid min sida älskar dig

2012-03-01 @ 11:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu