Fredag!

Äntligen fredag!, ska bli så skönt med helg å vädret verkar bli toppen =)
vi planerar att åka på ormberget på lördag å åka madrass å grilla korv, ska bli super mysigt..

I går på samlingen fick jag höja rösten lite grann till barnen å sa till dem att när det är så hög ljudnivå så blir bebisen stressad å sparkas jätte mkt.. en liten kille på 2 år tittar alldeles förskräckt på mej å på min mage å börjar sedan gråta.. när vi väl lugnat ner han å frågar han varför han blev ledsen så säger han: jag vill att bebis ska komma ut!! han tror att bebis är dum med mej när den sparkar mej.. har inte reflekterat över det så mkt, men varje gång jag ska klä på han så tar jag upp han i famnen å han frågar varje gång om bebis sparkar? vet inte om han är rädd att han ska få en spark när han sitter i min famn.. tänk om man kunde få höra hans tankar vad han tror att jag har i magen egentligen å hur den har kommit dit.. har försökt förklara för han att bebis inte är dum mot mej å att magen är bebis hus tills den vuxit klart, å sen när den är klar kommer den ut å då kommer jag och visar åt dej om det blev en flicka eller pojke.. det härliga lilla livet, så vi satt tillsammans i går å grät, jag blev så rörd å kände lite att jag skrämt slag på barnet när jag säger att den sparkar mej, har aldrig funderat desto mer på hur han tolkar det..

Ny dag, nya tag.. jobbar till 16 i dag sen blir det äntligen fredagsmys!!

Ha en bra dag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu