En liten update..

En liten update om amningen hittills..
på fredag eftermiddag fick jag mjölkstockning på det onda bröstet =( vilken fruktansvärd smärta.. åkte direkt till jouren på lördag morron, för har så mkt skorpor som stockat igen gångarna så ingen mjölk ville ut, hur mkt jag än pump å hur mkt jag än ammade.. visade sig att jag hade en kraftig mjölkstockning som spridit sig till lymfkörtlarna, så det blev antibiotika i 10 dgr.. redan på söndag började jag må bättre, tog en lång varm dusch å fick äntligen igång lite flöde å slutade inte mjölka förrän det tog slut.. lättade enormt på trycket!! så nu är bröstet mjukt igen så nu återstår bara såren som är hemska!!
På natten ammar jag bara från det "friska" bröstet för det gör minst ont, sen ammar jag henne mer från det onda på dagarna.. som tur är så gör det bara ont när hon ska ta tag i bröstet men slutar så fort hon fått grepp å börjar äta.. en det kan vara en rikigt pärs!! hon tjorvar ganska mkt på just det bröstet å är som en liten ivrig fågelunge, försöker behålla lugnet fast svetten rinner å jag blir stressad.. håller mej därför hemma ganska mycket nu så jag får plågas i lugn å ro =)
 
annars är det helt underbart att vara mamma, inga måsten, kan sova länge på morgonen efter varje amningspass å bar njuta av dagen å lära känna sitt barn =) pappa har börjat jobba igen, men som tur är så är det bara 2 veckor sen har han semester till 3 sep !! =) är verkigen skönt när han är hemma, man inser inte hur beroende man blir.. bara att ta en dusch måste planeras in.. =)
 
Det 13 juli åker vi upp till Vyöni å blir där fram till den 22.. ska bli så skönt att komma upp å få njuta av lugnet å ääntligen få bada sotbastu!! som vi längtat..=)
 
Nu ska jag krypa upp med mina hjärtan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu